خانه » در دوران بحران به سلامت روانی کارمندان توجه نمایید
کسب و کار

در دوران بحران به سلامت روانی کارمندان توجه نمایید

مدیران ادله در دوران چالش علاوه‌بر وظیفه‌های روزمره‌ی مدیریتی خویش , با وظیفه‌ی خطیری برای مراقبت سالم دیوانه پرسنل نیز روبه‌رو میباشند .

دوران بحرانی سال ۲۰۲۰ که با شیوع ویروس کرونا استارت شد و درادامه با بحران‌های اقتصادی مختلف برای کسب‌وکارها ادامه یافت , مشکلات بی‌شماری برای مدیران در کلیه سطح های تولید نموده است . درحال‌‌حاضر , اکثری از مدیران روی حل‌کردن مساله کنونی متمرکز میباشند و نگهداری درآمد یا این که رویش را در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ در دستورکار قرار داده‌اند . دراین‌میان , بحرانی جدی‌تر از حیث سالم کم عقل ظهور پیدا نموده است که به‌خاطر مشکلات مختلف قرنطینه و تعطیلی و تغییر‌و تحول فرآیند کاری از کمپانی به منزل به‌مرور روی رفتارها و عادت‌های نیروی انسانی تأثیر می گذارد .

دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد ( HBR ) که بیش تر از همگی با مقالات و مطالب متمرکز بر نظرسنجی و پژوهش ها گسترده‌ی می‌دانی شناخته می‌گردد , شرایط سالم روان اشخاص در دوران شیوع کرونا را بررسی نموده است . حاصل اولیه‌ی پژوهش ها آنان نشان می دهد از زمان شیوع همه‌گیری , ۷۵ درصد از مردمان شم انزوای اجتماعی بیشتر دارا هستند و ۶۷ درصد سطح های بیشتری از استرس را گزارش می نمایند و ۵۷ درصد نیز اضطراب بیشتری درمقایسه‌با دوران پیش از شیوع معضل تجربه کرده‌اند . از در بین اشخاص حاضر در نظرسنجی , ۵۳ درصد خستگی روحی بیشتری از پیشین حس کرده‌اند . نتیجه ها مذکور نتایج نظرسنجی‌ای بود که از Qualtric و SAP به‌ دست HBR رسید . این نظرسنجی درمیان ۲ , ۷۰۰ کارمند در ۱۰ صنعت متفاوت در سرتاسر دنیا انجام شد و دوره‌ی وقتی مارس و آوریل ۲۰۲۰ را مشتمل بر می شد .

انسان‌‌ها در مدیر تغییرات ایجاد‌شده در معاش زیاد قدرتمند می‌باشند ; ولی مقابل کمبود اطمینان و قطعیت آسیب پذیر می شوند . شرایط کنونی دنیا پیرامون ما , فقدان قطعیت را در سطح ها فردی و حرفه‌ای و اقتصادی برای تمام مردمان در پی داراست . آمارها و یافته‌هایی که در مورد تندرست روان منتشر میشوند , پیش‌بینی‌شدنی , ولی با هشدارهایی بدون شوخی هم همراه میباشند . به‌هرحال , شرایط کنونی نشان می دهد ممکن است تا آینده‌ی بلندمدت , فشار کم عقل روی نیروی انسانی دوچندان باشد و با مشکلات تندرست دیوانه زیادی روبه‌رو باشیم . دراین‌میان , مدیران برهان نقشی کلیدی در بهبود شرایط تندرست کارکنان ایفا میکنند و میتوانند با رعایت نکاتی , به بهبود موقعیت اشخاص یاری نمایند . درادامه بعضا از این مورد ها را بررسی میکنیم .

محیط عمل در کرونا

آغاز گفت‌وگو
درحدود ۴۰ درصد از پرسنل حاضر در نظرسنجی اعلام کردند شرکتشان از زمان شیوع همه‌گیری جویای حال و روز حالت معاش و فعالیت آنان نشده است . چنین آماری حقیقتا شوکه‌کننده به‌نظر می رسد . اشخاصی که در‌این تیم قرار دارا هستند , ۳۸ درصد بیشتر از دیگرافراد کاهش شرایط سالم خل وچل را گزارش میدهند . مدیریت چه‌طور می تواند سوای پرسیدن حالت و حالا کارکنان در دوران چالش به وی امداد کند؟ مسلما جواب روشنی برای این سؤال نیست و می بایست مرحله‌ی اولیه امداد به کارکنان را با به عبارتی احوال‌پرسی و گفت‌وگو در زمینه ی موقعیت معاش استارت نمایید .

تعداد چشمگیری از کارکنان از گفت‌وگو با مدیران راجع به تندرست روحی استقبال میکنند
در بعضا مواقع , رعایت اطراف سری اشخاص از شکل‌گیری گفت‌وگو فی مابین رئیس و کارمند در امر شرایط تندرست بازدارنده می شود . همینطور , پژوهش ها نشان میدهد از هر پنج نفر , سه نفر مشکلی با احوال‌پرسی مدیران خویش ندارند . نکته‌ی مهم‌تر این که بیش تر از ۴۰ درصد اشخاص معطل این مبادرت مدیران می‌باشند . درنتیجه , گام نخستین برای یاری به تندرست خل وچل کارمندان‌ , بازکردن درها به روی آن ها و احوال‌پرسی درباره ی شرایط تندرست روحی خواهد بود . ولی مسلما بعضا از کارکنان در شرح‌دادن شرایط روحی راحت نیستند , ولی به‌هرحال ساخت قابلیت و امکان گفت‌وگو , بها متعددی داراست .

خوب تر است رئیس مستقیما گفت‌وگو در مورد حالت تندرست پرسنل را آغاز نماید و این وظیفه را به واحد نیروی انسانی برون‌سپاری نکند . بخش اعظم اشخاص حاضر در نظرسنجی , مسئولان واحد نیروی انسانی را در کمترین حق تقدم برای گفت‌وکو درخصوص موقعیت تندرست روحی قرار دادند . مقابل , کارکنان به سخن با همیاران و مدیران بیشتراز از دیگر گروه‌ها رغبت نشان دادند .

گوش‌دادن به صحبت‌ها با راه حمایتی
مدیران علیه کارمندانی که قصد به گفت‌وگو را از خویش نشان داده‌اند , در شنیدن صحبت‌ها بایستی منش حمایتی را در پیش بگیرند . نیازی نیست برای حل همه مساله اشخاص یک‌باره مبادرت نمائید . به‌جای این ‌کار , گوش‌دادن با روش حمایتی را تمرین فرمائید . به مخاطب خویش نشان دهید مشکلات او‌را شعور کرده‌اید و این شنیده‌شدن درگیری‌ها را به وی بفهمانید . از گفت‌وگوی متقابل و کلام در خصوص خودتان هم نهراسید . همین صحبت‌های متقابل سبب ساز ساخت اعتماد می گردد . نشان دهید خودتان چه‌طور چالش را مدیر می کنید و چه بسا آسیب‌پذیربودن خودتان را نهفته نکنید .

آمارها نشان میدهد ۴۰ درصد از مدیران ارشد در سازمان‌های متعدد , کاهش حالت تندرست روحی را از زمان شیوع همه‌گیری تجربه کرده‌اند . درواقع , تفاوتی نمیکند کارمند معمولی یا این که رئیس میانی یا این که مدیرعامل باشید . همه‌ی اشخاص در گیر مشکلات روحی می باشند . هرچه اشخاص زودتر متوجه تنهانبودن در دوران چالش شوند , خوب تر به یکدیگر امداد خواهند کرد . فراموش نکنید در گفت‌وگو با کارکنان , حتما با داستان‌های متعدد و سطح های متعدد از چالش روحی روبه‌رو خواهید شد . خویش را برای گفت‌وگوی حمایتی با گونه های حالت فراهم نمائید .

مدیر در کرونا

مشاوره‌ی ادامه‌دار
سخن در زمینه‌ی سالم روان گفت‌وگویی یک‌مرحله‌ای و اثبات نیست . با رویکردی پایدار و اثبات , می‌توان به رئیس قطعیت‌نداشتن اشخاص امداد کرد . ۹۰ درصد از اشخاص حاضر در نظرسنجی می‌‌گویند در دوران همه‌گیری , ترجیح میدهند دست کم هفته‌ای یک‌بار با دفتر کار خویش رابطه برقرار نمایند و چه بسا ۲۹ درصد از آنها رابطه روزمره را ترجیح می دهند . عمده اشخاص گفت‌وگوی بی واسطه تلفنی با مدیریت بی واسطه را به‌عنوان شایسته ترین روش گفت‌وگو در خصوص تندرست روحی تیتر می نمایند . پرسنل زیرنظر مدیرانی که در گفت‌وگوکردن توانا نیستند , به‌احتمال بیشتری در معرض مشکلات روحی و دیوانه میباشند . درنهایت , گفت‌گوهای ادامه‌دار و منظم با پرسنل نقش مهمی در رفع مشکلات روحی آنها ایفا خواهد کرد .

نگهداری از همه‌ی بخش‌های اداره
مدیران استدلال علاوه‌بر رئیس و محاسبه بر شرایط تندرست روحی کارکنان , بایستی حالت تندرست مدیران میانی را نیز در حیث داشته باشند . محافظت روش منظم در بررسی و آنالیز بر سالم خل وچل در مجموع بخش‌های کمپانی , امداد شایانی به رئیس معضل خواهد کرد . پیاده‌سازی نظرسنجی‌های منظم دوره‌ای از همه‌ی کارکنان و مدیران رویکردی کاربردی در این جهت به حساب می آید . به‌هرحال , موقعیت کنونی زمان قابل قبولی برای واکنشی‌بودن مدیران نیست و آنان می بایست جلوتر از روندها جنبش نمایند .

آمارها نشان می دهد نسبتاً یک‌سوم از پرسنل رابطه صمیمی و غیر قانونی با اداره خویش ندارند . اشخاصی که چنین ارتباط‌هایی تجربه نمی کنند , ۱۹ درصد بیشتراز سایرین درمعرض تهدید تندرست روحی می باشند . اوضاع‌واحوال کنونی و کارکردن در منزل , اشخاص را بیش‌ازپیش از نیز به دور نموده است و گفت‌وگوهای متداول روزمره در محیط عمل از در میان رفته‌اند . هرچند نمیتوان در شرایط قرنطینه‌ی خانگی آن جلسه‌های غیر قانونی و گفت‌وگوها را تکرار کرد , می‌توان با به کار گیری از ابزارهای جان دار , رابطه غیر قانونی و فردی را مراقبت کرد . جلسه‌‌های دوره‌ای غیر قانونی در انتها هفته‌ها و گفت‌وگوهای صمیمانه , در مراقبت رابطه اشخاص با اداره زیاد کارساز میباشند .

نوشته های مشابه

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

مدیر جوان

لوگو جذاب چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

مدیر جوان

برای جذب برترین ها به مارک صاحبکار نیاز داریم؟

مدیر جوان

نظر خود را منتشر کنید