خانه » شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟
کسب و کار

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

براساس گزارش جدید اتحادیه‌ی کسب و کار های مجازی , بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ , کاربران ۸ هزار و ۲۴۵ شکایت از کسب‌وکارهای مجازی ثبت کرده‌اند .

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی گزارش شکایت‌های ثبت‌شده از کسب‌وکارهای مجازی از سال ۱۳۹۷ تا تیر ۱۳۹۹ را منتشر نموده است . براساس این گزارش , شکایات ثبت‌شده‌ی مردم از کسب‌وکارهای مجازی در مقطع سه سال , به ۸ هزار و ۲۴۵ مورد رسیده که ۸۳ درصد آن‌ها مختومه و ۱۰ درصد هم لغو شده‌است . اتحادیه علاوه‌بر پنل خود , به شکایات مردمی ارجاع‌شده به وزارت صنعت , معدن و تجارت , وزارت ارشاد , اتاق اصناف ایران و ای‌نماد نیز رسیدگی نموده است .

وضعیت شکایات مردمی در پنل اتحادیه کسب و کارهای مجازی

 

در شکایات مربوط به پنل نماد اعتماد الکترونیکی , بیشترین شکایات , برابر با ۴۷ درصد مورد ها از میان ۲ هزار و ۱۷۵ فقره , به «عدم ارائه‌ی سرویس یا تحویل کالا» و پس‌از‌آن , به «مغایرت کالا و سرویس تبلیغ شده در اینترنت سایت» با ۲۳ درصد شکایات مربوط بوده است .

نمودار دلایل شکایات از کسب و کارهای مجازی

کسب و کار های مجازی

در حوزه‌هایی که اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی شکایات مردم را بررسی کردند , حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۰/۹۲ درصد بیشترین میزان و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» با ۱/۱۲ درصد کمترین میزان شکایت را ازآنِ خود نموده است . دیگر دسته‌بندی‌ها شامل «عدم تحویل به‌موقع کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۵ درصد , «عدم پاسخ‌گویی شرکت به نارضایتی مصرف‌کننده طی سه روز کاری» با ۱۷/۲ درصد , «تحمیل شروط غیرمنصفانه به مصرف‌کننده» با ۱۱/۷ درصد , «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» با ۳/۴ درصد , «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۳ درصد , «نقض حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده» با ۱/۵ درصد و بقیه موارد با ۲۷/۵ درصد بوده است .

راه های کسب درآمد از فضای مجازی

نمودار شکایات از کسب و کارهای آنلاینن مودار شکایات از کسب و شغل های آنلاین نمودار شکایات از کسب و کارهای آنلایننمودار شکایات از کسب و کارهای آنلاین
به‌گزارش اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی , در سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان شکایات , یعنی ۲ , ۶۷۷ مورد , ثبت شده‌است . از شکایات ثبت‌شده در سال ۱۳۹۷ , تعداد ۱۱۴۳ مورد به کسب‌وکارهای عضو و ۲۶۷ مورد به کسب‌وکارهای غیرعضو وابستگی داشتند . در سال ۱۳۹۸ , تعداد ۱ , ۷۶۲ گلایه به کسب‌وکارهای عضو و ۹۱۵ شکایت به کسب‌وکارهای غیرعضو تعلق دارد . در سال ۱۳۹۹ نیز , تعداد ۱ , ۰۵۷ مورد شکایت مربوط کسب‌وکارهای عضو و ۴۶۹ شکایت مرتبط با کسب‌وکارهای غیرعضو شده‌است .

در مدت سه سال و در میان شرکت‌های عضو و غیرعضو اتحادیه , به‌طور‌کلی حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمات» بیشترین شکایت و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» کمترین میزان شکایت را تجربه کرده ; ولی حوزه‌ی «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» در سال ۱۳۹۹ کمترین میزان شکایت را داشته است .

نوشته های مشابه

هفت بازدارنده موفقیت در کسب و کار اینترنتی

مدیر جوان

نقش اتاق بازرگانی در سپرده گذاری ها چیست؟

مدیر جوان

لوگو جذاب چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

مدیر جوان

نظر خود را منتشر کنید