ابرینو
خانه » ابرینو تا پایان مرداد به کار خود پایان می‌دهد
کسب و کار

ابرینو تا پایان مرداد به کار خود پایان می‌دهد

ابرینو تا پایان مرداد به کار خود پایان می‌دهد

مدیر عامل ابرینو گفت :تصمیمات ناگهانی رگولاتوری , قصور مراکز داده‌ی میزبان و تصمیمات یک‌سو‌یه‌ی اپراتورها , ازجمله مهم‌ترین دلایل بسته‌شدن استارتاپ دیگری در اکوسیستم استارتاپی کشور شد .

 

 

ابرینو , استارتاپی که در حوزه‌ی خدمات ابری فعالیت می کرد , فقط تا انتهای مردادماه , خدمات خویش را دردسترس کاربرانش قرار می دهد . ابرینو با سرویس‌دهی به بیش از ۲۴۰هزار کاربر , انتقال بیشتراز ۲۰ میلیون فایل و محافظت از صد ترابایت اطلاعات در حین ۷ سال فعالیت خویش , دلایلی نظیر تصمیمات ناگهانی رگولاتوری , قصور مراکز داده‌ی میزبان و تصمیمات یک‌طرفه‌ی اپراتورهای موبایل را ازجمله مهم ترین مواردی می داند که باعث پایان‌گرفتن خدمات آن شده‌است .

 

خداحافظی چلیوری از فضای استارتاپی

بعد از خداحافظی چیلیوری و چنگال از اکوسیستم استارتاپی کشور , به‌نظر می رسد مشکلات بر سر راه حیات استارتاپ‌‌ها بیشتر شده و کسب‌وکارهای نام‌آشنا هم همچون کسب‌وکارهای خرد درحال دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با مشکلات بازاریابی , قانون‌گذاری‌های عجولانه و کمبود سرمایه میباشند .

 

ابرینو در بیانیه‌ای خبر از پایان فعالیت خویش داده و به کاربرانش هم اطلاع داده که تا پایان مردادماه می توانند از اطلاعات‌شان در فضای ابری نسخه‌ی پشتیبان تهیه نمایند و شماره حساب‌شان را نیز برای عودت وجوه طرح‌های فعال ثبت‌ نمایند .

 

اپراتور های همراه اول و ایرانسل به خوبی همکاری نمیکنند

بعداز همکاری‌های نصفه و نیمه‌ای که ابرینو با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صورت داد , با دخالت و قانون‌گذاری‌های سازمان تنظیم مقررات روبه‌رو شد که ادامه‌ی همیاری را برایش غیر ممکن می کرد . مثلا , یک مرتبه در زمان همیاری ابرینو با همراه اول , نگرانی رگولاتوری بابت دراختیارداشتن اطلاعات مردم به وسیله شرکتی خصوصی منجر به صرف ۶ ماه زمان برای کسب مجوزهای لازم شد که اپراتور مربوطه را نسبت به ادامه‌ی فعالیت سرد کرد . باری دیگر و این‌بار در زمان همیاری با ایرانسل , موج قطع‌کردن پیام‌های تبلیغاتی در طرح مبارزه با وس , به‌اشتباه , گریبان ابرینو را هم گرفت و خدمات‌دهی به مشترکانش را که با کسر مبلغی از قبض آن ها صورت می‌گرفت , با مشکل جدی مواجه کرد .

 

ابرینو

این اتفاقات درحالی رخ داد که جامعه هنوز عادت به استفاده از فضای ابری نداشت و همین‌گونه هم جذب مشتری بسیار سخت صورت می‌گرفت ; با ساخت موانع متعدد دولت نیز جمع کثیری از مشتریان ابرینو از دست رفتند .

 

مرکز ها داده‌ای که ابرینو بر بستر آن ها خدمت‌رسانی می‌کردند هم بنابه‌دلایلی , دو درجه باعث ازدست‌رفتن اطلاعات کاربران شدند . ابرینو صرفا با تلاش زیاد موفق شد تا داده ها کاربرانش را بازیابی نماید ولی اعتماد ازدست‌رفته درمیان کاربران , به زمان پیش از رخ‌دادن این حادثه هم بازنگشت .

 

پیش‌تر وزیر ارتباطات نیز خبر داده بود که براساس برآوردها و وضعیتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده , شرکت‌های استارتاپی و فعال در حوزه‌ی فناوری داده ها , تنها سه ماه قدرت تاب‌آوری در احوال موجود را دارند . هم اکنون با گذشت چهار ماه از سال جدید , اثرهای فشار‌های وارد شده بر کسب‌وکارها رفته‌رفته نمایان میشود .

نوشته های مشابه

لوگو جذاب چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

امیر مرادی

ایجاد تعادل میان فعالیت و زندگی از مدیران آغاز می گردد

مدیر جوان

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

امیر مرادی

نظر خود را منتشر کنید