کسب و کار

چندین تکنیک برای ایجاد عادت های خوب

Rate this post

وقتش رسیده که تصمیمات , عادت‌ها و رفتارهای صحیح برای افتادن در مسیر بزرگ‌ترین آرزوهای خودتون رُو گزینش فرمایید .

حذف یِه عادتِ بد , به‌این معناست که چیزی رُو از برنامه‌ی شما حذف می کنیم البته ساخت یه عادت خالق و نو , نیازمند یه محرمانه از مهارت‌های کاملاً متفاوته .

شما یِه درخت می کارید , بِهش آب می‌دید , به نتیجه ها می‌رسونیدش و اطمینان نتیجه ها می کنید که به روش صحیحی ریشه دَوونده باشه . انجام این امور به کارایی , زمان و تمرین نیاز داره .

تکنیک‌های موردعلاقه‌ی اینجانب برای جایگزین کردن عادات عالی نیز همین‌ها هستن . «جان سی مکسول» گفته : «تا هنگامی که کاری رُو که به‌صورت روزمره انجام می‌دید عوض نکنید , نمی‌تونید معاش خودتون رُو تغییر تحول بِدید . سر موفقیت شما در برنامه‌ی روزانه‌ی شماست . »

طبق پژوهش ها به کار اومده برای تبدیل یِه عادت عالی به یِه تمرین ناخودآگاه , به ۳۰۰ سکو تقویتِ مثبت نیاز داریم .

این تقریباً می‌شه یک‌سال تمرین روزمره . خوشبختانه همون‌طور که قبلاً گفتم , با سه هفته تمرکز توانا بر روی یک عادت می‌تونیم اون عادت رُو به معاش خودمون وارد کنیم .

به عبارت دیگه اگه تمرکزی بسیار رُو به مقطع سه هفته روی یِه عادت تازه قرار بِدیم , اقبال بیشتری برای تبدیل اون به عملی دائمی خوا هیم داشت . حقیقت اینه که شما می‌تونید یک عادت رُو در یک‌لحظه و یا این که در ۱۰ سال تغییر و تحول بِدید .

اینجانب مطمئنم فورا پس از او‌لین باری که به فر خوراک‌پزی داغ دست زدید , تصمیم گرفتید که دست زدن به فرِ داغ رُو به عادت تبدیل نکنید!

در چنین حالتی شوکی که براثر سوزش دستتون در شما تولید می‌شه , به حدی شدیده که برای مدام درایت شما رُو تغییر و تحول می‌ده و متوجه میشید که در نزدیکی اون فرِ داغ می بایست با احتیاط فعالیت نمائید .

دکمه این عمل , با خبر موندن میباشد . اگه واقعاً می خواهید یِه عادت عالی رُو نگهداری نمایید و داشته باشیدش , مطمئن بِشید که دست‌کم روزی یِه توشه انجامش می‌دید . این‌طوری احتمال این که پیروز بِشید خیلی بیشتر می‌شه .

تغییر و تحول دهنده‌ی وضعیتِ شماره‌ی یک , خودتون رُو در جهت موفقیت قرار بِدید . هر عادت جدیدی بایستی با معاش و سبک معاش شما سازگار باشه .

اگه عضو باشگاهی بِشید که ۴۸ کیلومتر با محل شما مسافت داره , به باشگاه نخواهید رفت . اگه شب‌ها خارج می باشید و باشگاه ساعتِ ششِ۶ عصر تعطیل می‌شه , این وضعیت بازم پاسخ نمی‌ده .

می بایست باشگاهی رُو تعیین نمایید که نزدیک و مطلوب باشه و در برنامه‌های شما جا بیاُفته . اگه میخواهید وزن خودتون رُو کم نمائید , مطمئن بِشید که سردخانه و کابینت‌هاتون آکنده‌از مواد غذاییِ سالمه .

اگه می خواهید مطمئن بِشید به خاطر حسِ گرسنگیِ وسطِ روز , غذاهای بی‌کیفیتِ حاضری مصرف نمی کنید , توی کشوی میزتون آجیل و خوراکی‌های سلامت بذارید . آسون‌ترین چیزی که موقع گرسنگی ممکنه سراغش بِرید , کربوهیدارت‌های فاقد قیمت غذایی هستن .

یکی استراتژی‌هایی که اینجانب استعمال می کنم اینه که مدام و همه‌جا پروتئین دراختیار داشته باشم .

کاری که می کنم اینه : روزای یک شنبه کمی مرغ می‌پزم و توی بسته‌بندی برای ارتفاع هفته نِگهش میدارم . به نظرم این کلام مقداری وضعیت اعتراف داشته باشه ; یک کدام از بدترین و مخرب‌ترین عادت‌های اینجانب نظارت کردن ایمیل‌هام است .

دور از شوخی میگم , این زمینه خنده‌داری نیست . اگه مصمم نباشم و نظمم رو نگهداری نکنم , ممکنه یکسری ساعت درطول روز رو با چِک کردن تعداد متعددی پست الکرونیکی که صندوق ایمیلم رُو لبریز کردن از دست بِدم .


برای برقرار کردن نظم در این زمینه , صرفا سه توشه طی روز ایمیل‌هام رُو ارزیابی می کنم , یعنی تمام اطلاع‌رسانی‌ها , تمام سیستم‌های اخذ خودکار و برنامه‌ها صرفا در طول اختصاص داده‌شده به اونا گشوده هستن . اینجانب مجبورم به دور این گردابِ هنگامی , یِه دیوار بکِشم تا در حین هفته کمتر به درون اون بیافتم .

زمانی از «دونالد ترامپ» پرسیدم مزیت رقابتیِ اون چی بوده پاسخ بخشید : «من به‌صورت مؤثر فعالیت میکنم و این به تمرکز نیاز داره . خیلی‌ها اقتدار تمرکز رُو نادیده می‌گیرن و این چیزی میباشد که اینجانب قادرم ببینم و می‌تونم بِگم که چه کسی تمرکز داره و چه کسی نداره . »

این‌طور به لحاظ میآد که تمرکز برای «دونالد ترامپ» کارساز بوده و اون بیشتر از اینجانب و شما فعالیت انجام می‌ده , پس اینجانب شما رو با اون چه که خودم رو با اون به بحران می کشم , به یِه معضل دعوت می کنم .

آیا روی مهم ترین اولویت‌های خودتون متمرکز می‌مونید؟

همون عادت‌های اصلی که می‌تونن به‌جای سرگرم کردن شما با چیزهای غیرضروری معاش , به‌ کمی دوچندان بهره‌وری , نتیجه‌ی خلاقانه و تجربه‌ی عالی زندگی‌تون رُو زیادتر کنن…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا