کتاب های بازاریابی

معرفی کتاب بازاریابی پرمحتوا از جو پولیزی

کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی

 

برای فروش بیشتر باید محصولات و خدمات خود را کمتر بازاریابی کنید. وقتی برای اولین‌بار با این جمله برخورد می‌کنیم حتماً باعث تعجب ما می‌شود. کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی سعی در ایجاد یک انقلاب در بازاریابی دارد.

البته او در کتابش نمونه های عینی این اتفاق را به نمایش می‌گذارد و این جمله به ظاهر شعاری را تبدیل به یک موضوع کاربردی کرده است.

در کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی، به هر آن‌چیزی که باید از یک محتوای خوب انتظار داشته باشید اشاره شده است. در این کتاب علاوه بر یادگیری ایجاد یک محتوای خوب، شما استراتژی نحوه برخورد با نیاز مشتریان را نیز فراخواهید گرفت.

 

معرفی کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی

کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی را می‌توان نخستین کتاب در حوزه بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا دانست که می‌خواهد قاعده‌های سنتی بازار را شکسته و به شکلی امروزی با مخاطب‌ها ارتباط برقرار کند. اولین اصلی که جو پولیزی به آن اشاره میکند، نیازهای مخاطبان است. به همین دلیل او رسیدگی به نیازهای مخاطبان را به بازاریابی محصولات خود ترجیح می‌دهد.

« در هیاهوی پیام ها صدای ما شنیده نمی‌شود، پیام های ما دیده نمی‌شوند، مخاطب توجهی به ما و کسب و کارمان نمی‌کند، مگر اینکه درباره خودش با او صحبت کنیم، درباره نیازهایش، درباره علاقه‌مندی‌هایش، درباره اهدافی که دنبال می‌کند، آن‌وقت است که صدایمان برای او کمی آشناتر می‌شود و احتمالاً توجه بیشتری به ما میکند.»

« یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی محتوایی این است که نیاز‌های مشتریان را مقدم بر نیازهای خود قرار دهیم و داستان‌هایی روایت کنیم که با افراد ارتباط برقرار می‌کنند.»

یکی از ویژگی های خوب این کتاب داشتن مثال های متعددی است که در هر بخش به شفاف‌تر شدن موضوع مورد بحث کمک می‌کند. مثال‌هایی از شرکت‌های معتبری همچون کوکاکولا و ردبول که حتما اسمشون رو شنیده‌اید. این موضوع که این شرکت‌های بزرگ از بازاریابی محتوایی استفاده کردند و به این موفقیت رسیده‌اند بسیار جذاب است.

کتاب در انتهای هر فصل بخش هایی تحت عنوان اندیشه‌های فوق العاده دارد که طبق توصیه پولیزی بهتر است حتما به خاطر بسپارید. “اینها مطالبی هستند که کمک میکنند ستاره های بختتان را تغییر دهید.”

 

سرفصل‌های کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی

 

content marketing

 

کتابی که ما بررسی می‌کنیم، کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی انتشارات آریاناقلم و ترجمه سجاد بهجتی است. البته ترجمه های دیگری نیز مانند کتاب بازاریابی محتوایی از انتشارات نسل روشن و کتاب قدرت محتوا از نشرآموخته وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید هرکدام از این کتاب‌هارا تهیه نمایید.

این کتاب 5 بخش اصلی دارد که هرکدام به زیربخش هایی تقسیم میشود. در ادامه به بخش های مختلف این کتاب می‌پردازیم.

 

بخش اول کتاب بازاریابی پرمحتوا: بازاریابی محتوایی، بازگشت به نقطه شروع

جو پولیزی در بخش اول کتاب سعی می‌کند معنی و مفهوم بازاریابی محتوایی را برای مخاطب روشن کرده و در این راه نیز از مثال‌های متعددی استفاده کرده تا منظور خود را بهتر برساند. اینکه چرا اصلا باید از این نوع بازاریابی استفاده کرد.

زیر بخش های این فصل از کتاب عبارتند از:

  1. بازاریابی محتوایی چیست؟
  2. تاریخچه بازاریابی محتوایی
  3. چرا بازاریابی محتوایی ؟
  4. مدل کسب‌وکار بازاریابی محتوایی
  5. چارچوب کسب‌وکار بازاریابی محتوایی
  6. شرکت‌های رسانه ای آینده

 

بخش دوم کتاب بازاریابی پرمحتوا: استراتژی و محتوای جاویژه بازارتان را تعیین کنید

در این بخش پولیزی سعی میکند استراتژی های مورد نظر خود را به صورت مستقیم به مخاطب ارائه کند. منظور از جاویژه، بخش حاشیه ای کوچکی از بازار است که بر روی نیاز ویژه‌ای متمرکز شده است.هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز بر تامین کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالا‌ها یا خدمات موجود نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به‌ خوبی برآورده سازند.

زیر بخش‌های این فصل عبارتند از:

  1. درستی بیشتر یا کمتر
  2. بازاریابی محتوایی تحسین برانگیز چیست؟
  3. هدف حق اشتراک
  4. پرسونای مخاطب
  5. تعریف چرخه تعامل
  6. تعریف جاویژه محتوا
  7. بیانیه ماموریت بازاریابی محتوایی

 

بخش سوم کتاب بازاریابی پرمحتوا: مدیریت فرایند محتوا

یکی از مهم‌ترین بخش های کتاب، بخش سوم است که به استراتژی و مدیریت محتوای تولید شده می‌پردازد. در واقع با اطلاعات دو بخش قبل میتوانستید یک محتوا خوب و متمایز تولید کنید و در این بخش باید این محتوا را به شکل درستی مدیریت کرده و کانال‌های توزیع را شناسایی کنید.

زیر بخش های این فصل عبارتند از:

  1. تدوین تقویم محتوا
  2. مدیریت فرایند تولید محتوا
  3. انواع محتوا
  4. یافتن دارایی های محتوایی
  5. استخراج محتوا از کارکنان
  6. پلتفرم محتوا
  7. برنامه کانال‌های توزیع محتوا در عمل

بخش چهارم کتاب بازاریابی پرمحتوا: بازاریابی داستان

بنظر نویسنده داستان‌گویی و همراه کردم مخاطب با این داستان یکی از کلیدهای اصلی برای بازاریابی است. به اهمیت این موضوع در این بخش به طور کامل پرداخته میشود.

زیر بخش‌های این فصل عبارتند از:

  1. رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوایی
  2. سایر روش های ترویج محتوا
  3. بهره برداری از مدل تاثیرگذاران اجتماعی برای بازاریابی محتوایی

 

بخش پنجم کتاب بازاریابی پرمحتوا: به‌کار انداختن محتوا

در این بخش پولیزی به هرم بازاریابی محتوایی می‌پردازد و نگاهی عمیق‌تر به شاخص‌های بازاریابی محتوایی دارد. تحلیل و رصد میزان موفقیت یک محتوا را بررسی کرده و راه های اصلاح آن را بیان می‌کند.

زیر بخش‌های این فصل عبارتند از:

  1. سنجش تاثیر بازاریابی محتوایی
  2. سیر تکاملی داستان تحسین‌برانگیز

 

جو پولیزی کیست ؟

جو پولیزی بنیان‌گذار CMI (موسسه بازاریابی محتوا) است و اگر او نبود احتمالا اصطلاح بازاریابی محتوایی را هیچ‌وقت نمی‌شنیدیم. او اولین شخصی بود که این اصطلاح را وارد دنیای بازاریابی و محتوا کرد.

عقیده جو این است که مشتریان‌تان به شما، محصولات یا خدمات‌تان اهمیتی نمی‌دهند. آنها به خودشان اهمیت می‌دهند. او در جایی دیگر از کتاب می‌گوید باید بیشتر روی مشتریان و کمتر روی محصولات تمرکز کنیم.

سخن جو پولیزی با بسیاری از کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کردند متفاوت بود. به همین دلیل بسیاری او را پدرخوانده بازاریابی محتوایی می‌دانند. این کتاب بازاریابی پرمحتوا بعضاً قدرت محتوا نیز ترجمه شده است که منظور همین کتاب است.

 

سخن پایانی

در نگاه اول بنظر می‌رسد کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی مختص مدیران و کارشناسان واحد بازاریابی سازمان‌هاست اما همانطور که نویسنده اشاره میکند این کتاب میتواند مورد نیاز مدیران ارشد، کارشناسان و صاحبان کسب‌وکار و استارت‌آپ‌ها باشد. از این جهت که میتوانند با دقت به نیاز‌های مشتریان فروش خود را بیشتر کنند و ارتباط دوستانه و قلبی با مشتریان پیدا کنند.

اگر مایل به خرید کتاب هستید می‌توانید از طریق لینک زیر، این کتاب را از انتشارات آریانا قلم تهیه نمایید.

خرید کتاب بازاریابی پرمحتوا جو پولیزی

 

اگر این کتاب را خوانده‌اید حتما نظرتون رو نسبت به مفید بودن این کتاب با ما درمیان بگذرازید. این موضوع به دوستان دیگر که میخواهند کتاب را تهیه کنند کمک میکند در تصمیم گیری بهتر عمل کنند.

 

 

مطالب مرتبط

کتاب تست مامان : آموزش نحوه صحبت با مشتری

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا