خانه » یک سری نکته برای اجتماعی شدن
زندگی

یک سری نکته برای اجتماعی شدن

اجتماعی شدن به‌این معنی نیست که رضایت کلیه کسانی که اطرافتان می باشند را جلب نمایید . مشکلی ندارد که در منزل لم بدهید که بعد از یک هفته طولانی , فیلم مد نظر خودتان را نگاه نمائید .

اجتماعی شدن احتمالا برای هر شخصی متعدد به لحاظ بیاید . احتمال دارد برای شما اجتماعی شدن در معنای معاشرت و نزدیک شدن به دوستانتان یا این که در معنای سخن کردن و گپ زدن با پیک موتوری که پیتزای شمارا آورده است باشد .

در اینجا میخواهیم در یک‌سری نکته قابل توجه , مسائلی که برای تولید رابطه بیشتر با سایر افراد اهمیت متعددی دارا هستند را توضیح دهیم . در حالتی‌که بعضی از آنها برای شما چندان ملموس نیست یا این که با آن راحت نیستید , می توانید آن ها را کاملا کنار بگذارید و موردها دیگر را آزمون فرمایید . چیزی که کلیدی است آن است که شما بتوانید راهی را برای لذت بردن از ارتباطات خودتان پیدا فرمایید .

۱ . مطمئن گردید که برای انجام این فعالیت عوارض نیکی دارید

نخستین از کلیه , می بایست بگوییم که اینجا نیست که یک روش معین و منفرد برای اجتماعی شدن وجود داشته باشد . در شرایطی که یک روز بین باشگاه نمی‌روید یا این که اصلاً دوست ندارید دعوت رویدادهای فیسبوکی یا این که مراسم دیگر را بپذیرید , به هیچ وجه مشکلی ندارد . بیش تر از هر چیز , بایستی بگوییم که هیچ تحمیلی برای شما جهت تأمین انتظارات و خواسته‌های سایر افراد نیست و این قضیه قادر است به‌این مضمون‌ نیز باشد که شما چه‌گونه میخواهید وقت خودتان را بگذرانید .

۲ . به سخن بقیه افراد نباشید

در حالتی‌که مطمئن نیستید که چه طور میتوانید در بین چیزی که شما میخواهید و چیزی که سایرافراد به شما زور میکنند , تفاوت قائل گردید , تلاش فرمایید به پرسش‌های تحت جواب دهید :

آیا اینجانب خودم دوست دارم که وقتم را با این شخص بگذرانم یا این که به آن ضیافت بروم؟
آیا در‌صورتی‌که ولی اشخاص را نپذیرم , حس کیفر وجدان خواهم کرد یا این که قضاوت میشوم یا این که ضد اجتماعی تلقی می‌شوم؟
آیا به دور زدن با این فرض برای اینجانب لذت‌بخش است؟
به شم خودتان رجوع نمایید . در حالی که حس قربت به سایرافراد می تواند مزایای خویش را داشته باشد , ولی مضاعف حیاتی است که آن را به شیوه‌ای که خودتان میخواهید و رغبت دارید انجام دهید – تا از دید روان‌شناسی برای شما آفریننده باشد .

۳ . آغاز یک گفت‌وگو

حال مهیا می‌باشید که یه خرده بیشتر سخن نمائید و علایق خویش را بگویید و عزیزان جدیدی پیدا نمائید . احتمالا دوست داشته باشید هنر اعجاز آسای “ گفتگوهای کوتاه ” یا این که استارت گفت‌وگو با در ضیافت های بعدی خودتان را یاد بگیرید . ولی مردمان چه گونه این عمل را انجام می‌دهند؟

در بالا بایستی بدانید شخصی که کنار شما است احتمالاً حس همانند شما داراست . همان‌طور که پروفسور برناردو گاردوچی , رئیس “ موسسه خجالت ” در دانش کده ایندیانا می گوید , نزدیک به ۴۰ % از بزرگ‌سالان و نوجوان ها خجالتی می‌باشند .

می بایست یک سری گزاره در ذهن خودتان برای شکستن یخ ارتباط داشته باشید که بتواند اعتمادبه‌نفس شما‌را در نزدیک شدن به دیگر افراد و کلام کردن با آن ها , ارتقا دهد . خوشبختانه , بیشتر مردمان دوست دارا‌هستند در زمینه ی خودشان سخن بزنند . پس این یک نقطه آغازین فراوان حساس و شکست‌ناپذیر است .

جملاتی که می توانند یخ ارتباط را بشکنند , دربرگیرنده موردها پایین می‌باشند :

معمولاً چه فیلم‌هایی نگاه می‌کنی؟ این آخرها چه فیلم‌هایی دیده‌ای؟
اینجانب مدام این برنامه آشپزی را در شبکه Netflix نگاه می کنم . رستوران‌های مورد‌علاقه تو کدام‌اند؟ یکسری رستوران را به اینجانب سفارش بده .
این آخرها به کجا مهاجرت کردی؟ خوش گذشت؟
به یاد داشته باشید که حتماً می بایست چیزی شبیه را درباره ی خودتان نیز بگویید – مثلاً بگویید ” اینجانب اهل فلوریدا هستم . جدیدا از یک حیطه گرمسیری به اینجا آمده‌ام و دلداده کنار دریا اینجا هستم “ .

۴ . مدام مستمع نیکی باشید

کلیه ما دوست داریم که بقیه افراد مارا ببینند و صدای مارا بشنوند . یکی‌از شایسته ترین و ارزشمندترین طرق ارتباطی با سایر افراد از روش گوش دادن به چیزی است که آن ها می گویند . شما میتوانید گوش دادن فعال را از روش نمایش دادن ارتقاء فضولی خویش و دنبال کردن چیزی که شخص دیگر میگوید تمرین نمائید .


هیچ گاه ماجرا آنها‌را انقطاع نکنید و اذن دهید کلام خودشان را تمام نمایند . اعتنا و عشق خودتان را به صحبت‌های آنان نشان دهید . همت فرمایید سوالاتی برای ادامه ارتباط بپرسید تا نشان دهیم که به توجه و به نیکی در درحال حاضر گوش دادن به حرف‌های آنها می باشید .

در هنگام گوش دادن , این پرسش‌ها را در ذهن خودتان داشته باشید :

چه چیزی درین شخص اهمیت دارد؟
چه چیزی را دوست دارااست برای دیگرافراد ابلاغ کنند؟
ارزش‌های این شخص چه مواقعی هستند؟
۵ . به راحتی از تعارفات استعمال فرمائید

وقتی که شک دارید , می توانید جمله ها محبت‌آمیز بگویید . ابلاغ صحبت مطلوب در حین مطلوب می تواند روز شخص را خوب تر نماید و درب‌ها را برای استارت ارتباط گشوده نماید . مطالعات نشان می دهند که با انجام این فعالیت ما میتوانیم به رضایت خودمان را از معاش ارتقاء دهیم .

این‌که به همیاری خودتان بگویید از گزارش یا این که سخنرانیاش لذت برده‌اید و یا این که چقدر لباسی که وی پوشیده را دوست دارید , قادر است روش دوچندان قابل قبولی برای برقراری رابطه باشد . با این وجود , تملق نکنید و در انجام این عمل , راستگو باشید .

در اینجا تعدادی سطح برای این جور تعارفات با اشخاص دیگر ذکر میشوند :

چیزی که واقعاً در زمینه ی شخص مقابل دوست دارید را مورد دقت قرار دهید و در باب آن کلام فرمایید .
به چیزهای کوچکی که آن شخص را مختص و اختصاصی می سازند دقت نمائید تا صحبت شما دیدنی به لحاظ بیاید .
از کلیشه اجتناب فرمائید . هیچوقت ” یک چیز ” را به همگی نگویید و تلاش نمایید بین اشخاص تفکیک قائل شویم . روی ویژگی‌های شخصیتی آن ها تمرکز فرمایید .
۶ . شرکت کردن فعال داشته باشید

درصورتی که فراهم برداشتن گام بزرگی برای اجتماعی شدن می باشید , بایستی بتوانید تفریحی اجتماعی نظیر پیشقدم شدن در کارها غیر انتفاعی و بشردوستانه را پیدا فرمائید . این‌شیوه فراوان خیر و خوبی برای دارای فایده بودن برای بقیه افراد است . کمپانی در فعالیت‌هایی که از آنان لذت می برید قادر است به از فی مابین بردن حس بیلیاقتی یاری دهد به ویژه درصورتی که اخیرا به یک محله نو رفته‌اید . همینطور , مدام شما دست‌کم یک چیز دارید که با دیگرافراد مشترک است , مثلاً عشق و علاقه به گل و گیاه یا این که حیوان ها یا این که عدالت اجتماعی و غیره … .

۷ . یک ضیافت ماهیانه را برگزار نمایید

دوستان عزیز و خانواده خودتان به ضیافت دعوت فرمایید و با آنها معاشرت داشته باشید . این روشی زیاد جالب برای وقت گذاشتن بر روی افرادی است که آنان‌را دوست دارید – چه بسا در شرایطی‌که دو سه نفر بیشتر نباشند . این محیطی مطلوب برای گفت‌وگو , خندیدن و مرور خاطرات است . از این مجال برای تمرین مهارت‌های گفت‌وگو و برقراری رابطه با دیگر افراد به کار گیری نمایید .

۸ . گوشی تلفن خودتان را بردارید و با سایر افراد قرار بگذارید

آیا دوست دارید صرفا با یک نفر معاشرت فرمایید و به جمع‌های گروهی رغبت ندارید , عملکرد نمائید که با یک کدام از دوستانتان وقتی را جهت میل کردن ناهار یا این که شام و یا این که چه بسا چت ویدئویی اختصاص دهید .

خوبتر آن است که آن‌ها‌را به منزل خودتان دعوت نمائید تا بتوانید به راحتی باشید . به یاد داشته باشید نیازی نیست حتماً یک کار خارق‌العاده انجام دهید . فقط میتوانید با نیز باشید و از معاشرت یکدیگر لذت ببرید . کسی را پیدا نمائید که دلتان برای وی تنگ شده‌است و می خواهید با وی خوش باشید . گوشی تلفن را بردارید و قرار بگذارید .

۹ . با غریبه‌ها کلام نمائید

هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از شناختن اشخاصی که جزء جامعه شما می‌باشند , نخواهد بود . این قادر است به شما شم وابستگی بدهد . همینطور , این فرصتی است برای تبدیل شناخت ها به دوستی‌های نزدیک .

این توشه زمانی که غذایی پیشنهاد دادیم , آغاز فرمایید به کلام کردن با مالک دکان یا این که گارسون . از همسایه تان بپرسید که هوش خویش را چه‌گونه گذرانده است . یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان که معاشرت با شبکه گسترده‌ای از اشخاص به صورت روزمره میتواند تراز تندرستی شما‌را افزایش دهد .

۱۰ . در یک کلاس نام نویسی نمائید

او‌لین کاری که می بایست در ملاقات اشخاص نو انجام دهید این است که خودتان را در معرض یک محیط فعال قرار دهید که اشخاص متعددی در آن حضور داشته باشند . از ” دایره آسایش ” خودتان بیرون گردید و در ادامه کلاس‌های جان دار باشید که مدام به آن ها علاقه‌مند بوده‌اید . این فعالیت قادر است به شما قابلیت ارتقا مهارت‌های اجتماعی را بدهد . در فیض , شرکت کردن در کلاس نگارگری یا این که آشپزی برای شما مضاعف موءثر است و همینطور میتوانید با اشخاص دیگر تا زمان استارت کلاس , گفت‌وگو داشته باشید . زمانی که علایق مشترک داشته باشید , راحت‌تر می توانید با اشخاص سخن نمایید .

۱۱ . بدانید چه وقتی به امداد نیاز دارید

ارتباطات انسانی چکیده اساسی از معاش وی میباشند و سالمی و تندرستی اورا ذیل تأثیر قرار میدهند . با این وجود این فعالیت مدام سهل نیست . ابلاغ داشته باشید که گسترش مهارت‌های اجتماعی یک روند تدریجی است که یک دفعه واقعه نمی‌افتد . در‌صورتی‌که ترقی متعددی در‌این عمل ندارید , خودتان را قضاوت نکنید . مضاعف معمول و پیوسته است که زمانی که که‌این تمرینات را انجام می‌دهید , گهگاه عصبی گردید . ولی درصورتی که جالبی می‌باشید و این سبب می‌گردد که نتوانید به حد کافی اجتماعی گردید , واجب است با کسی در زمینه ی دغدغه‌های تندرست خیالی اصلی خویش می داند اضطراب اجتماعی , فوبیای مکان های گشوده , و مشکل اضطراب همگانی حرف فرمایید .

از خودتان بپرسید:

  • آیا از مکان‌هایی که افراد دیگر در آن حضور دارند اجتناب می‌کنید؟
  • آیا می‌ترسید یا خجالت می‌کشید که دیگران شما را قضاوت کنند؟
  • آیا احساس درماندگی دارید؟
  • آیا از ترک کردن خانه برای مدت طولانی هراس دارید؟
  • آیا شرایط اجتماعی منجر به واکنش‌های فیزیکی مانند تهوع، سرگیجه، طریق، ضربان قلب، مشکل در تنفس و رعشه برای شما می‌شوند؟

اگر هر کدام از علائم بالا را دارید، باید با یک تراپیست یا متخصص سلامت ذهن صحبت کنید. آن‌ها احتمالاً ترکیبی از درمان شناختی رفتاری، گروه‌های پشتیبان یا مدیتیشن را پیشنهاد می‌کنند.

حتی اگر بیماری سلامت روان ندارید، یک تراپیست می‌تواند به شما کمک کند که بدانید چطور می‌توانید اجتماعی شوید و نکات مهمی را در این زمینه به شما گوشزد کند.

نوشته های مشابه

موفقیت | لیستی از راهکار ها برای موفقیت در زندگی

مدیر جوان

موفقیت چه چیزی است و آدم موفق کیست؟

مدیر جوان

تنها اولی گام موفقیت را بردار

مدیر جوان

نظر خود را منتشر کنید