خانه » در دوران بحران به سلامت روانی کارمندان توجه نمایید
کسب و کار

در دوران بحران به سلامت روانی کارمندان توجه نمایید

مدیران ادله در دوران چالش علاوه‌بر وظیفه‌های روزمره‌ی مدیریتی خویش , با وظیفه‌ی خطیری برای مراقبت سالم دیوانه پرسنل نیز روبه‌رو میباشند .

دوران بحرانی سال ۲۰۲۰ که با شیوع ویروس کرونا استارت شد و درادامه با بحران‌های اقتصادی مختلف برای کسب‌وکارها ادامه یافت , مشکلات بی‌شماری برای مدیران در کلیه سطح های تولید نموده است . درحال‌‌حاضر , اکثری از مدیران روی حل‌کردن مساله کنونی متمرکز میباشند و نگهداری درآمد یا این که رویش را در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ در دستورکار قرار داده‌اند . دراین‌میان , بحرانی جدی‌تر از حیث سالم کم عقل ظهور پیدا نموده است که به‌خاطر مشکلات مختلف قرنطینه و تعطیلی و تغییر‌و تحول فرآیند کاری از کمپانی به منزل به‌مرور روی رفتارها و عادت‌های نیروی انسانی تأثیر می گذارد .

دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد ( HBR ) که بیش تر از همگی با مقالات و مطالب متمرکز بر نظرسنجی و پژوهش ها گسترده‌ی می‌دانی شناخته می‌گردد , شرایط سالم روان اشخاص در دوران شیوع کرونا را بررسی نموده است . حاصل اولیه‌ی پژوهش ها آنان نشان می دهد از زمان شیوع همه‌گیری , ۷۵ درصد از مردمان شم انزوای اجتماعی بیشتر دارا هستند و ۶۷ درصد سطح های بیشتری از استرس را گزارش می نمایند و ۵۷ درصد نیز اضطراب بیشتری درمقایسه‌با دوران پیش از شیوع معضل تجربه کرده‌اند . از در بین اشخاص حاضر در نظرسنجی , ۵۳ درصد خستگی روحی بیشتری از پیشین حس کرده‌اند . نتیجه ها مذکور نتایج نظرسنجی‌ای بود که از Qualtric و SAP به‌ دست HBR رسید . این نظرسنجی درمیان ۲ , ۷۰۰ کارمند در ۱۰ صنعت متفاوت در سرتاسر دنیا انجام شد و دوره‌ی وقتی مارس و آوریل ۲۰۲۰ را مشتمل بر می شد .

انسان‌‌ها در مدیر تغییرات ایجاد‌شده در معاش زیاد قدرتمند می‌باشند ; ولی مقابل کمبود اطمینان و قطعیت آسیب پذیر می شوند . شرایط کنونی دنیا پیرامون ما , فقدان قطعیت را در سطح ها فردی و حرفه‌ای و اقتصادی برای تمام مردمان در پی داراست . آمارها و یافته‌هایی که در مورد تندرست روان منتشر میشوند , پیش‌بینی‌شدنی , ولی با هشدارهایی بدون شوخی هم همراه میباشند . به‌هرحال , شرایط کنونی نشان می دهد ممکن است تا آینده‌ی بلندمدت , فشار کم عقل روی نیروی انسانی دوچندان باشد و با مشکلات تندرست دیوانه زیادی روبه‌رو باشیم . دراین‌میان , مدیران برهان نقشی کلیدی در بهبود شرایط تندرست کارکنان ایفا میکنند و میتوانند با رعایت نکاتی , به بهبود موقعیت اشخاص یاری نمایند . درادامه بعضا از این مورد ها را بررسی میکنیم .

محیط عمل در کرونا

آغاز گفت‌وگو
درحدود ۴۰ درصد از پرسنل حاضر در نظرسنجی اعلام کردند شرکتشان از زمان شیوع همه‌گیری جویای حال و روز حالت معاش و فعالیت آنان نشده است . چنین آماری حقیقتا شوکه‌کننده به‌نظر می رسد . اشخاصی که در‌این تیم قرار دارا هستند , ۳۸ درصد بیشتر از دیگرافراد کاهش شرایط سالم خل وچل را گزارش میدهند . مدیریت چه‌طور می تواند سوای پرسیدن حالت و حالا کارکنان در دوران چالش به وی امداد کند؟ مسلما جواب روشنی برای این سؤال نیست و می بایست مرحله‌ی اولیه امداد به کارکنان را با به عبارتی احوال‌پرسی و گفت‌وگو در زمینه ی موقعیت معاش استارت نمایید .

تعداد چشمگیری از کارکنان از گفت‌وگو با مدیران راجع به تندرست روحی استقبال میکنند
در بعضا مواقع , رعایت اطراف سری اشخاص از شکل‌گیری گفت‌وگو فی مابین رئیس و کارمند در امر شرایط تندرست بازدارنده می شود . همینطور , پژوهش ها نشان میدهد از هر پنج نفر , سه نفر مشکلی با احوال‌پرسی مدیران خویش ندارند . نکته‌ی مهم‌تر این که بیش تر از ۴۰ درصد اشخاص معطل این مبادرت مدیران می‌باشند . درنتیجه , گام نخستین برای یاری به تندرست خل وچل کارمندان‌ , بازکردن درها به روی آن ها و احوال‌پرسی درباره ی شرایط تندرست روحی خواهد بود . ولی مسلما بعضا از کارکنان در شرح‌دادن شرایط روحی راحت نیستند , ولی به‌هرحال ساخت قابلیت و امکان گفت‌وگو , بها متعددی داراست .

خوب تر است رئیس مستقیما گفت‌وگو در مورد حالت تندرست پرسنل را آغاز نماید و این وظیفه را به واحد نیروی انسانی برون‌سپاری نکند . بخش اعظم اشخاص حاضر در نظرسنجی , مسئولان واحد نیروی انسانی را در کمترین حق تقدم برای گفت‌وکو درخصوص موقعیت تندرست روحی قرار دادند . مقابل , کارکنان به سخن با همیاران و مدیران بیشتراز از دیگر گروه‌ها رغبت نشان دادند .

گوش‌دادن به صحبت‌ها با راه حمایتی
مدیران علیه کارمندانی که قصد به گفت‌وگو را از خویش نشان داده‌اند , در شنیدن صحبت‌ها بایستی منش حمایتی را در پیش بگیرند . نیازی نیست برای حل همه مساله اشخاص یک‌باره مبادرت نمائید . به‌جای این ‌کار , گوش‌دادن با روش حمایتی را تمرین فرمائید . به مخاطب خویش نشان دهید مشکلات او‌را شعور کرده‌اید و این شنیده‌شدن درگیری‌ها را به وی بفهمانید . از گفت‌وگوی متقابل و کلام در خصوص خودتان هم نهراسید . همین صحبت‌های متقابل سبب ساز ساخت اعتماد می گردد . نشان دهید خودتان چه‌طور چالش را مدیر می کنید و چه بسا آسیب‌پذیربودن خودتان را نهفته نکنید .

آمارها نشان میدهد ۴۰ درصد از مدیران ارشد در سازمان‌های متعدد , کاهش حالت تندرست روحی را از زمان شیوع همه‌گیری تجربه کرده‌اند . درواقع , تفاوتی نمیکند کارمند معمولی یا این که رئیس میانی یا این که مدیرعامل باشید . همه‌ی اشخاص در گیر مشکلات روحی می باشند . هرچه اشخاص زودتر متوجه تنهانبودن در دوران چالش شوند , خوب تر به یکدیگر امداد خواهند کرد . فراموش نکنید در گفت‌وگو با کارکنان , حتما با داستان‌های متعدد و سطح های متعدد از چالش روحی روبه‌رو خواهید شد . خویش را برای گفت‌وگوی حمایتی با گونه های حالت فراهم نمائید .

مدیر در کرونا

مشاوره‌ی ادامه‌دار
سخن در زمینه‌ی سالم روان گفت‌وگویی یک‌مرحله‌ای و اثبات نیست . با رویکردی پایدار و اثبات , می‌توان به رئیس قطعیت‌نداشتن اشخاص امداد کرد . ۹۰ درصد از اشخاص حاضر در نظرسنجی می‌‌گویند در دوران همه‌گیری , ترجیح میدهند دست کم هفته‌ای یک‌بار با دفتر کار خویش رابطه برقرار نمایند و چه بسا ۲۹ درصد از آنها رابطه روزمره را ترجیح می دهند . عمده اشخاص گفت‌وگوی بی واسطه تلفنی با مدیریت بی واسطه را به‌عنوان شایسته ترین روش گفت‌وگو در خصوص تندرست روحی تیتر می نمایند . پرسنل زیرنظر مدیرانی که در گفت‌وگوکردن توانا نیستند , به‌احتمال بیشتری در معرض مشکلات روحی و دیوانه میباشند . درنهایت , گفت‌گوهای ادامه‌دار و منظم با پرسنل نقش مهمی در رفع مشکلات روحی آنها ایفا خواهد کرد .

نگهداری از همه‌ی بخش‌های اداره
مدیران استدلال علاوه‌بر رئیس و محاسبه بر شرایط تندرست روحی کارکنان , بایستی حالت تندرست مدیران میانی را نیز در حیث داشته باشند . محافظت روش منظم در بررسی و آنالیز بر سالم خل وچل در مجموع بخش‌های کمپانی , امداد شایانی به رئیس معضل خواهد کرد . پیاده‌سازی نظرسنجی‌های منظم دوره‌ای از همه‌ی کارکنان و مدیران رویکردی کاربردی در این جهت به حساب می آید . به‌هرحال , موقعیت کنونی زمان قابل قبولی برای واکنشی‌بودن مدیران نیست و آنان می بایست جلوتر از روندها جنبش نمایند .

آمارها نشان می دهد نسبتاً یک‌سوم از پرسنل رابطه صمیمی و غیر قانونی با اداره خویش ندارند . اشخاصی که چنین ارتباط‌هایی تجربه نمی کنند , ۱۹ درصد بیشتراز سایرین درمعرض تهدید تندرست روحی می باشند . اوضاع‌واحوال کنونی و کارکردن در منزل , اشخاص را بیش‌ازپیش از نیز به دور نموده است و گفت‌وگوهای متداول روزمره در محیط عمل از در میان رفته‌اند . هرچند نمیتوان در شرایط قرنطینه‌ی خانگی آن جلسه‌های غیر قانونی و گفت‌وگوها را تکرار کرد , می‌توان با به کار گیری از ابزارهای جان دار , رابطه غیر قانونی و فردی را مراقبت کرد . جلسه‌‌های دوره‌ای غیر قانونی در انتها هفته‌ها و گفت‌وگوهای صمیمانه , در مراقبت رابطه اشخاص با اداره زیاد کارساز میباشند .

نوشته های مشابه

هوش مصنوعی به یاری کسب و کار ها می‌آید

مدیر جوان

مدیران جدید , تصمیم گیری های آهسته!

مدیر جوان

برای جذب برترین ها به مارک صاحبکار نیاز داریم؟

مدیر جوان

نظر خود را منتشر کنید