خانه » شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟
کسب و کار

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

شکایت عمده از کسب و کار های مجازی چیست؟

براساس گزارش جدید اتحادیه‌ی کسب و کار های مجازی , بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ , کاربران ۸ هزار و ۲۴۵ شکایت از کسب‌وکارهای مجازی ثبت کرده‌اند .

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی گزارش شکایت‌های ثبت‌شده از کسب‌وکارهای مجازی از سال ۱۳۹۷ تا تیر ۱۳۹۹ را منتشر نموده است . براساس این گزارش , شکایات ثبت‌شده‌ی مردم از کسب‌وکارهای مجازی در مقطع سه سال , به ۸ هزار و ۲۴۵ مورد رسیده که ۸۳ درصد آن‌ها مختومه و ۱۰ درصد هم لغو شده‌است . اتحادیه علاوه‌بر پنل خود , به شکایات مردمی ارجاع‌شده به وزارت صنعت , معدن و تجارت , وزارت ارشاد , اتاق اصناف ایران و ای‌نماد نیز رسیدگی نموده است .

وضعیت شکایات مردمی در پنل اتحادیه کسب و کارهای مجازی

 

در شکایات مربوط به پنل نماد اعتماد الکترونیکی , بیشترین شکایات , برابر با ۴۷ درصد مورد ها از میان ۲ هزار و ۱۷۵ فقره , به «عدم ارائه‌ی سرویس یا تحویل کالا» و پس‌از‌آن , به «مغایرت کالا و سرویس تبلیغ شده در اینترنت سایت» با ۲۳ درصد شکایات مربوط بوده است .

نمودار دلایل شکایات از کسب و کارهای مجازی

کسب و کار های مجازی

در حوزه‌هایی که اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی شکایات مردم را بررسی کردند , حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۰/۹۲ درصد بیشترین میزان و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» با ۱/۱۲ درصد کمترین میزان شکایت را ازآنِ خود نموده است . دیگر دسته‌بندی‌ها شامل «عدم تحویل به‌موقع کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۲۵ درصد , «عدم پاسخ‌گویی شرکت به نارضایتی مصرف‌کننده طی سه روز کاری» با ۱۷/۲ درصد , «تحمیل شروط غیرمنصفانه به مصرف‌کننده» با ۱۱/۷ درصد , «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» با ۳/۴ درصد , «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمت» با ۳ درصد , «نقض حفاظت از داده‌های مصرف‌کننده» با ۱/۵ درصد و بقیه موارد با ۲۷/۵ درصد بوده است .

راه های کسب درآمد از فضای مجازی

نمودار شکایات از کسب و کارهای آنلاینن مودار شکایات از کسب و شغل های آنلاین نمودار شکایات از کسب و کارهای آنلایننمودار شکایات از کسب و کارهای آنلاین
به‌گزارش اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی , در سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان شکایات , یعنی ۲ , ۶۷۷ مورد , ثبت شده‌است . از شکایات ثبت‌شده در سال ۱۳۹۷ , تعداد ۱۱۴۳ مورد به کسب‌وکارهای عضو و ۲۶۷ مورد به کسب‌وکارهای غیرعضو وابستگی داشتند . در سال ۱۳۹۸ , تعداد ۱ , ۷۶۲ گلایه به کسب‌وکارهای عضو و ۹۱۵ شکایت به کسب‌وکارهای غیرعضو تعلق دارد . در سال ۱۳۹۹ نیز , تعداد ۱ , ۰۵۷ مورد شکایت مربوط کسب‌وکارهای عضو و ۴۶۹ شکایت مرتبط با کسب‌وکارهای غیرعضو شده‌است .

در مدت سه سال و در میان شرکت‌های عضو و غیرعضو اتحادیه , به‌طور‌کلی حوزه‌ی «عدم تأمین کالا یا ارائه‌ی خدمات» بیشترین شکایت و حوزه‌ی «نقض حفاظت از داده‌‌های مصرف‌کننده» کمترین میزان شکایت را تجربه کرده ; ولی حوزه‌ی «عرضه‌ی کالای غیرمجاز» در سال ۱۳۹۹ کمترین میزان شکایت را داشته است .

نوشته های مشابه

سفته دیجیتال به زودی ارائه می شود

مدیر جوان

17 دلیل که زنان رهبران بزرگی می باشند

مدیر جوان

تصمیم گیری اهسته مدیران جدید راهکاری ابتدایی

مدیر جوان

نظر خود را منتشر کنید