کتاب تست مامان : آموزش نحوه صحبت با مشتری
کتاب تست مامان برگردانِ پارسی کتاب The Mom Test : How to talk to customers است که با اجازهی رسمی از تالیف کننده و ناشر آن پخش شده شدهاست .
در کتاب تست مامان میخوانیم که :
چطور با مشتری ها صحبت کنیم و با وجود دروغ هایی که از همه می شنویم , بفهمیم که آیا ایده ی کسب و کارمون به درد می خوره یا خیر .
در قسمتی از پشت جلد تست مامان آمده است :
صحبت با مشتری یکی از مهارت های اساسی برای توسعهی مشتری و لین استارتاپ میباشد . همهمون می دونیم که باید با مشتری صحبت کنیم البته انگار هیچ کس حاضر نیست اعتراف کنه که حرف با مشتری کارِ سختیه که به راحتی می شه غلط انجامش اعطا کرد .
این کتاب قراره بهتون نشون بده که چطور می تونین این عمل رو خوبتر انجام به این و کجای کار ممکنه اشتباه کنین . این کتاب یه راهنمایِ سرعت بالا و کاربردیه که جلوی اتلافِ وقت و پول و چه بسا سکتهی قلبی ناشی از شکست رو می گیره!
سوالهای درست باعث می شود که پاسخ های درست هم بگیریم . و سوال هایی که در کتاب تست مامان قبول شوند برای پرسیدن از هر فرد دیگری هم مناسب اند .
کتاب تست مامان – خلاصه کتاب تست مامان نوشته راب فیتزپاتریک
خلاصه کتاب تست مامان
علت تعیین نام “ تست مامان ” این است که در شرایطیکه شما از مامان خویش دربارهی ایده ای که دارید سوال نمائید , ( چون مامانتون شما رو دوست داره ) حتما جواب میدهد که چقدر ایده خوبی داری , چقد تو خلاقی , چقد باهوشی و… و یا این که در بدترین حالت ممکن شمارا ناامید نمیکند . در واقع اگر از مامان خویش در مورده ایدهای که دارید سوال بپرسید بیشتر از همه بهتون دروغ میگه و دلیل این فعالیت هم اینه که مامانتون شما رو دوست داره!
ولی راب فیتزپاتریک نویسنده کتاب تست مامان اعتقاد دارد که در حالتی که شما سوال های صحت بپرسید , هیچ دروغی نیز نمی شنوید . و در کل اعتقاد داره کهاین سوال اصلا سوال صحیح و مناسبی نیست و هر کسی رو تشویق می کنه که تا حدی در جوابش دروغ بگه!
کتاب تست مامان دربرگیرنده ۸ فصل به شرح زیر است :
آزمایش مادر ( این فصل را رایگان بخوانید . )
دوری از داده های بد
پرسیدن سوالای مهم
پیچیده و رسمیش نکنین
تعهد و پیش روی
پیدا کردن گفت و گوها
انتخاب مشتری ها
برنامه ریزی و روند کار
در کتاب گفت و گوهای متعددی وجود دارد که هر جمله از آن تحلیل و بررسی شدهاست . همچنین تکنیک ها و روش های پرسیدن سوالات درست نیز به طور کامل بررسی شدهاست .
تالیف کننده در مقدمه اشاره می نماید که :
رویکرد این کتاب در مورد گفت و گو با مشتری این هست که صحبت های رسمی و تعارف ها رو کنار بذاریم و مسئولیت پرسیدن سوال های خوب رو خودمون به عهده بگیریم .
کتاب تست مامان – خلاصه کتاب آزمایش مادر
این کتاب را چه افرادی می بایست بخوانند؟
در مقدمه کتاب تست مامان بدین سوال جواب داده شده و لیستی از اشخاص آورده شدهاست که مولف اعقتاد دارد کتاب برای آنها درج شده شدهاست :
هر که در مورد توسعه مشتری مطالعه می نماید .
فروشنده یا مالک کسب و عمل .
منتور , حامی و یا این که سرمایه گذار استارتاپ ها .
شخصی که می خواهد از اجرایی بودن ایده خویش مطمئن شود .
اشخاصی که درپی جذب سرمایه می باشند .
اشخاصی که قصد راه اندازی استارتاپ داراهستند .
افرادی که در پی کشف فرصت های تجاری میباشند .
افرادی که می خواهند کسب و فعالیت خودشان را راهاندازی نمایند .
در رابطه کتاب تست مامان
مجموعاَ این کتاب در مورد گفت و گو و هنر رابطه برقرار کردن است . این کتاب به شما یاد می دهد که چطور یک گفت و گو را ایجاد کنیم و از آن داده ها مورد نظر خود را سوای اینکه از هدف اصلی گفت و گو فاصله بگیریم , بیرون بکشیم .
به نظر اینجانب تلاوت این کتاب برای هر کارآفرین و هر مدیری یکیاز واجبات است . سراسر کتاب دربرگیرنده نکته ها و فوت های گوزه گری است که برای هر ایجاد اشتغال جالب است .
در شرایطی که پیش از این نیز تجربه اعلام کرد و گو در امر نظرها را داشتید جذابیت این کتاب برای شما بسیار است . شما پس از به فعالیت بردن ایدههای این کتاب در خاطرنشان کرد و گو به راحتی میتوانید تفاوت را با قبل حس نمایید .
ترجمه کتاب تست مامان بوسیله مجموعه پینگونیو تحت عنوان خدمت ترجمه گروهی کتاب انجام شده شدهاست . یک ترجمه کامل و بسیار روان که در کنار محتوای درجه یک کتاب سبب ساز می شود که از خواندن آن خسته نشوید .
کتاب تست مامان با ترجمه پینگونیو – معرفی کتاب ایجاد اشتغال
راحت می شه با یه سوال غلط احساسات مشتری رو در مورد موضوعی تحریک کرد ; “ از اینکه موقع هجوم یه بسته , بند کفش تون گشوده بشه متنفر نیستین؟ ” – “ آره خیلی بد می شه! ” و آنگاه اینجانب میرم و «بند کفش گشوده نشدنی» خودم رو طراحی و تولید میکنم , سوای اینکه توجه کنم اگه حقیقتا براش چنین مساله ای اصلی بود , از گره دوقلو استفاده میکرد .
یه استارتاپ موفق معمولا روی یه ایده مختص تمرکز می کنه و همون رو پیاده سازی می کنه . نه اینکه با هر ایده ای که جلو پاش سبز می شه مسیرش رو عوض بکنه .
هنگامی مشتری خصوصیت ای رو ازتون می خواد می بایست هدف و انگیزه شون رو پیدا نمائید . یکم روی این قضیه عمیق شین . چرا این ویژگی رو می خوان؟ چرا برای داشتن این خصوصیت به خودشون زحمت بدن؟ الان کهاین ویژگی رو در اختیار ندارن چطور باهاش کنار میان؟
نمی تونین به افراد به عنوان مشتری حقیقی نگاه کنین مگر این که این فرصت رو بهشون داده باشین تا بدون رودرواسی دست رد به سینه تون بزنن .
اگه گفت و گوی بی مقدمه با مردمان به نظرتون عجیب میاد , فقط بهاین دلیله که به جای یه مکالمهی عادی بهش به چشمِ یه گفتمان نگاه می کنین . بعداز خودشون , بیشترین چیزی که آدما دوس دارن در موردش کلام کنن مشکلاتِ زندگی شونه . کافیه در این مورد صحبت بزنین و به نظرشون جزو معدود آدمایی باشین که هم صحبت شدن باهاشون دل چسبه .
اطلاعات کتاب
کتاب تست مامان
تالیف کننده : راب فیتزپاتریک
ترجمه : تیم پینگونیو
انتشارات : کتاب یوسف
تعداد صفحات : ۱۶۸
ارزش : ۲۵۰۰۰ تومان